donderdag 28 augustus 2014

Singles op vakantie

Dag lieve iedereen, terwijl ik dit stukje tik zit ik op een zonovergoten terras te lurken aan een Griekse-met water aangemaakte-Cola emulsie. U hoeft vooralsnog geen medelijden te hebben.

Medelijden heb ik wel met de talloze stellen die hier op het resort zijn. Je leest tegenwoordig niks anders dan dat het aantal echtscheidingen steeds verder oploopt. Ik ben er van overtuigd dat de 'all-inclusive hotels' hier voor een deel schuldig aan zijn. Elke dag zie ik het weer gebeuren, onder het matte licht van de TL-balken zitten ze zwijgend tegen over elkaar.

Want je kunt zeggen wat je wilt, maar een all-inclusive resort is de doodsteek voor elke relatie. Of je moet het romantisch vinden om 3x per dag met z'n 20 man in de rij te staan voor een bordje eten. Persoonlijk kies ik liever voor een knus restaurant dan voor een, met 150 Russen geflankeerde, veredelde bedrijfskantine.

U zult wel denken: 'Maar Nick, wat doe jij er nu dan'. Al wel, dan zal ik u vertellen. Ik ben op single-reis. Ja ja, ik ben op vakantie met 19 mede kanslozen die niet over een liefde in hun leven beschikken. (Goudvissen/honden/katten/teddyberen daargelaten).

Aangezien al mijn vrienden zo'n beetje over een partner beschikken, blijf je in de zomermaanden simpelweg over. Tuurlijk, ik zou met hun meekunnen gaan op vakantie, maar ik gun ze een beetje quality time samen. (Lees: ze willen me niet mee hebben)

Maar oké, Nickje wil natuurlijk wel lekker bakken in de zon, dus dan ga je op zoek naar alternatieven. En die vond ik in de vorm van zo'n single-reis. En ja, voor dat je zo'n reis boekt maak je toch een beeld voor jezelf van wat je denkt te kunnen verwachten. Je denkt toch al snel aan van die wat zielige types die tijdens deze reizen wanhopig op zoek zijn naar een menselijk wezen om een relatie mee te starten. En ik kan u vertellen, dat klopt.

Maar ze zijn allemaal wel heel aardig hoor en vooralsnog bijten ze niet. Stiekem worden er al wat trouwplannen gesmeden door de paar romances die her en der tussen de singles opgebloeid zijn, en nee, ik zit daar niet tussen. Ik heb immers geen vrouw nodig om mijn leven om zeep te helpen. -Grapje hè, vrouwen. Mie luf joe longtime-.
En zo houden dus de all-inclusive resorts zichzelf staande. Het ene jaar ga je met je uitgebluste relatie naar zo'n strafkamp met zwembad, en het jaar erop doe je hetzelfde met een single-reis.

Dat noem ik nog eens een marketingstrategie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten