woensdag 24 december 2014

De voordelen van een single kerst

Er zijn mensen die medelijden hebben met single’s tijdens de feestdagen. Neemt u van mij aan, dit hoeft niet. Het feit wil namelijk dat wij praktisch geen verplichtingen hebben. Dat is lekker hoor, geen verplichtingen. Voor de vorm kijk ik nog wel eens een van de 83 delen van ‘Home Alone’, maar daar blijft het meestal ook bij.
Ja, de kerstborrel op het werk. Maar ja, is dit een verplichting? Op deze manier zie je je collega’s eens van een andere kant, dan blijkt die suffe medewerkster van de boekhouding na 3 bessenjenever ineens haar haren los te gooien om te gaan dansen op de tafel en heeft die jongen van de afdeling logistiek een prima André Hazes imitatie in huis. Incluis zijn bier consumptie.


Het mooie van een -beetje- kerstborrel is toch wel dat je er op z’n minst een kater aan over moet houden. Of een affaire. Of, als je een beetje je best doet, beiden.


Sowieso is er voor de singles al één verplichting die we (ik spreek voor de mannen) kunnen skippen op kerstavond: ‘All you need is love’. Och, dat is überhaupt al een kwelling. Robert ten Brink die op de meest idyllische plekjes ter wereld onbereikbare liefdes bij elkaar brengt. En, dat lukt. De filmpjes dat Agnes uit Wolvega zo graag bij Ricardo uit Almere wil zijn, en dat op het moment suprême dat ze de portiekflat van Ricardo binnenlopen ineens Tamara uit Heerhugowaard op de bank zien zitten -het liefst naakt-, die gunnen ze ons niet. Alhoewel ik hier wel een programma voor RTL5 in zie zitten. ‘Christmislukkingen’, zoiets.


Er zullen mannen tegen hun vriendin/vrouw zeggen dat ze het leuk vinden, maar dit is enkel omdat ze op deze manier meer kans zien in een verzetje. Gelooft u mij vrouwvolk, programmeer op dezelfde avond een halve finale van de Champions League, en dan zullen we nog wel eens zien hoe diep zijn liefde voor Robert ten Brink reikt.


Op eerste kerstdag heb je ook maar een verplichting, je hoeft alleen naar je eigen ouders/familie. En dat is natuurlijk nooit zo’n drama als de gourmet-bijeenkomsten die de schoonfamilies bedacht hebben. U weet wel, dat je na anderhalf uur uit pure wanhoop overweegt om dan maar je tong op de hete plaat te leggen. Dat je dan de rest van de eerste kerstdag bij de EHBO moet doorbrengen, dat neem je dan maar voor lief. Zolang je maar weg kunt uit deze droefenis van halfgare slavinken, whiskysauzen van Remia en die schattige aardappeltjes in de vorm van een kerstboom.


Ik raad u trouwens wel van harte af om dit te doen. U zult er nog versteld van staan hoeveel mensen er met een verbrande tong bij de EHBO zitten tijdens de kerst.

Fijne dagen, lieve mensen.

1 opmerking:

  1. Ik volg deze blog nu al een tijdje en vandaag had ik het gevoel dat ik mijn verhaal moest delen omdat ik ook slachtoffer was. Na zeven jaar bij hem te zijn geweest, heeft hij het uitgemaakt, ik heb al het mogelijke gedaan om hem terug te krijgen, maar het was allemaal tevergeefs, ik wilde hem zo graag vanwege de liefde die ik voor hem heb, ik smeekte hem met alles, Ik heb het beloofd, maar hij weigerde. Ik legde het probleem uit aan mijn moeder en zij suggereerde dat ik liever contact had met een spreuk genaamd Drigbinovia die me zou helpen een spreuk uit te spreken om het terug te brengen, maar ik geloofde nooit in spreuk, ik had geen andere keuze dan de spreuk te proberen, en hij vertelde ik hoef me geen zorgen meer te maken dat alles goed zou zijn dat mijn ex zou terugkeren, hij betoverde verrassend namens mij de tweede dag, het was rond 16:00 uur. Mijn ex belde me, ik was zo verrast, ik beantwoordde de oproep en alles wat hij zei was dat hij spijt had van alles wat er gebeurde, dat hij me terug wilde, dat hij zoveel van me hield. Ik was zo blij dat het voor mij werkte, dus we begonnen weer gelukkig samen te leven. Sindsdien heb ik beloofd dat iedereen die ik ken een relatieprobleem heeft, ik zal zo'n persoon helpen door te verwijzen naar de enige echte en krachtige tovenaar die me heeft geholpen met mijn eigen probleem en anders is dan al dat nep. Iedereen heeft hier hulp nodig zijn e-mail: doctorigbinovia93@gmail.com je kunt WhatsApp bellen via zijn mobiele nummer +2348144480786 voor het beste resultaat voor alles of je probleem

    BeantwoordenVerwijderen